Program

Angielski system Edukacji:

  • Opis systemu angielskiego systemu: wiek rozpoczęcia nauki, podział szkół podstawowe gimnazja, średnie, uniwersytety
  • Zróżnicowanie szkół w systemie brytyjskim
  • Jakie wymagania należy spełnić, aby zostać nauczycielem w Wielkiej Brytanii
  • Przedmioty nauczane, skrótowo program na każdy poziom
  • Badanie poziomu kompetencji kulturowych
  • Podział klas na różne poziomy i zróżnicowanie z tym związane
  • Wskazanie różnic pomiędzy sposobem pracy w szkole polskiej a angielskiej
  • Wspieranie ucznia bez znajomości języka w angielskiej szkole w szkole podstawowej i gimnazjum
  • System przyjmowania młodzieży do szkoły na poziomie szkoły średniej bez znajomości języka
  • Praca z uczniem słabszym
  • Praca z uczniem trudnym, sposoby dyscyplinowania
  • Organizacja pracy szkoły – semestry, ferie, godziny, przerwy

Funkcjonowanie szkół polonijnych za granicami Polski

  • Podział szkół i związane z tym różnice
  • Ilość godzin spędzonych w szkole i nauczane przedmioty
  • Powody uczestnictwa dzieci w sobotniej szkole
  • Program, który jest realizowany i podręczniki
  • Charakterystyka ucznia, jakie są mocne strony i słabe ucznia
  • Na czym polega dwukulturowość lub wielokulturowość, jak z takim uczniem pracować
  • Badanie kompetencji kulturowych
  • Psychopedagogiczne problemy w polskich szkołach sobotnich
  • Funkcjonowanie szkół polonijnych w innych krajach, np. Stanach Zjednoczonych Ameryki, Hiszpanii, Islandii

Przygotowanie szkoły do przyjęcia dziecka z doświadczeniem migracji

  • Psychopedagogiczne skutki migracji
  • „Pułapka migracyjna”
  • Rekomendacje dla rodziców, szkoły i wychowawcy klasy objęcia odpowiednią pomocą dziecka z doświadczeniem migracyjnym,
  • Problemy diagnozy psychologiczno-pedagogicznej dzieci migrujących

Zarejestrowane szkoły na tydzień przed datą szkolenia otrzymają szczegóły techniczne.